21, Ιανουαρίου 2008

εκπαιδευτικά blogs

Posted in εκπαίδευση, νέες τεχνολογίες στις 3:25 μμ από Παντελής Πρέζας

Μια πρώτη παρατήρηση είναι πως τα blogs που ασχολούνται αποκλειστικά με θέματα εκπαίδευσης είναι λίγα και δυσκολο εύρετρα. Δεν είναι εύκολο να εντοπιστούν μέσω των συνηθισμένων μηχανών αναζήτησης. Θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν οι εξειδικευμένες μηχανές αναζήτησης των blogs ( blogz.gr  , www.blogle.gr) για να εντοπιστούν μερικά αξιόλογα blogs με εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Σαφέστατα είμαστε αρκετά πίσω στη χώρα μας από το να θεσπιστεί ο ελληνικός διαγωνισμός the edublog awards .Θα μπορούσαμε να χωρίσουμε τα «εκπαιδευτικά» blogs σε δυο μεγάλες κατηγορίες. Αυτά που δημιουργούνται από κρατικούς φορείς και οργανωμένες ομάδες επαγγελματιών (όχι κατ΄ ανάγκη συνδικαλιστικών ενώσεων)Αυτά που δημιουργούνται από ιδιώτες από άτομα. Στην πρώτη περίπτωση είναι πιο οργανωμένα, με περιεχόμενο πιο πλούσιο αλλά και πιο «εντοπισμένο». Παίζουν κυρίως το ρόλο ενημερωτικού πίνακα ανακοινώσεων και  δευτερευόντως ανταλλάσσονται απόψεις και γίνονται «ζυμώσεις».Αντιπροσωπευτικά blogs είναι:α)κυβερνητικά: http://bioedublog.wordpress.com Θεματικό του Π.Ι. για το μάθημα της βιολογίας. Με πλουσιότατο υλικό και αναλυτικές παρουσιάσεις αλλά χωρίς πολλούς σχολιασμούς από επισκέπτες.http://iteaschool.wordpress.com Δημιουργημένο από το δημοτικό σχολείο Ιτέας. Περισσότερο έχει το ρόλο ιστοσελίδας παρουσίασης δραστηριοτήτων. Δεν υπάρχουν κείμενα μαθητών. Δεν γίνονται σχολιασμοί από τους επισκέπτες.β) φορέων:http://tsmedebthmia.blogspot.com/  Το blog των Μηχανικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αποτελεί “προέκταση” της λίστας tsmedebthmia και δεν εκπροσωπεί συνδικαλιστικές ενώσεις. Ενημερωτικό blog με αρκετούς σχολιασμούς από τους επισκέπτες. Στη δεύτερη περίπτωση των blogs προσωπικών εκπαιδευτικής θεματολογίας, η λειτουργία τους είναι η κλασσική λειτουργία. Ένα από τα πιο πλούσια εκπαιδευτικά blogs είναι το: http://didaskw.blogspot.com  . Με πλούσιο περιεχόμενο αλλά και πολλά σχόλια από τους επισκέπτες. Ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει στο ότι επισκέπτες είναι κυρίως μαθητές που σχολιάζουν και προτείνουν ιδέες πάνω σε εκπαιδευτικές πρακτικές. http://mcsotos.wordpress.comΜε θέμα τις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση. Ενημερωμένο και με αρκετά comments. 

Advertisements

2 Σχόλια »

  1. bioedublog said,

    Ως ένας εκ των συντακτών του blog: b(io)log (http://bioedublog.wordpress.com) οφείλω να σας πληροφορήσω ότι το συγκεκριμένο blog δεν είναι «κυβερνητικό» – ατυχής όρος που δεν παραπέμπει, ούτε στον υπηρεσιακό χαρακτήρα που θα μπορούσε να έχει, αλλά δεν έχει το blog-. Αντιθέτως είναι μια απόπειρα προσωπικής έκφρασης ανθρώπων που εργάζονται στο Γραφείο Βιολογίας του Π.Ι. Θα ήταν ευχής έργο οι δημόσιες υπηρεσίες και ιδιαιτέρως εκείνες που αφορούν σε αντικείμενα παιδείας, πολιτισμού κλπ να εισήγαγαν το blogging, ως μέσο διαδραστικής επικοινωνίας με τους πολίτες. Μέχρι τότε όμως φαίνεται πώς έχουμε πολύ δρόμο ακόμη…

  2. xrysostomos said,

    σε ευχαριστώ πολύ για την αναφορά (didaskw.blogspot.com)!

    Να σχολιάσω μόνο ότι, ο αριθμός των μαθητών-επισκεπτών στο μπλογκ μου δεν είναι αυτός που θα ήθελα! Έχουμε όμως δρόμο μπροστά μας, όπως λέει και ο bioedublog.

    Καλή συνέχεια

    ΥΓ. προς bioedublog: Και το γραφείο Φυσικής του ΠΙ τί κάνει; (Κυριακάτικη μπηχτή…)


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: